Een Traditionele zeem verliest zijn werking tijdens het rijden, die van Megmeister doet dat niet. Drukmetingen tonen aan dat Megmeister’s 3D Warp Aero Suspension Systeem een betere drukverdeling geeft. Hoe lang je rit ook is.
Ongemak op het zadel zou wel eens tot het verleden kunnen behoren met de introductie van Megmeister’s nieuwe L8 bibshorts met eigen ontwikkelde zeem, genaamd 3D Warp Aero Suspension Systeem of 3D WAS-Systeem. Deze revolutionaire techniek is de afgelopen twee jaar ontwikkeld door het onderzoeks- en ontwikkelingsteam van Megmeister. Drukmetingen wijzen uit dat Megmeister’s nieuwe systeem gemiddeld 40% beter is in het verdelen van de druk over het zadel dan de beste zeem die op dit moment verkrijgbaar is.
Naast de zeem is ook de broek zelf van de grond af opnieuw ontworpen. Speciale focus is daarbij gelegd op de pasvorm. Samen met de speciaal ontwikkelde stof geeft hij een goede compressie waardoor er minder vermoeidheid optreedt. De achterkant van de bib bestaat uit mesh die goede ademend en slim samenwerkt met de bestaande baselayers van Megmeister. Het team is druk bezig geweest om de structuur en de ondersteuning te verbeteren om te voorkomen dat de broek opkruipt of schuurt en de zeem dus op de goede plaats blijft.
Toen de testrijders vroegen of ze het proefmodel mee naar huis mochten nemen, wisten we dat we op de goede weg waren. Sommige testrijders noemden de bibs ‘next level’.
– Jos Ruiterman, Megmeister –
Onder wielrenners en andere fanatieke fietsers zegt maar liefst 64% dat ze wel eens zadelpijn ervaren. Dit kan verschillende oorzaken hebben zoals de afstelling van de fiets, houding, de kwaliteit van het zadel of kleding. Het verminderen van ongemak tijdens het rijden verhoogt het plezier en dus heeft Megmeister er voor gekomen om zich te focussen op de ontwikkeling van de zeem voor hun nieuwe Megmeister bibshort.
De meeste bibshorts van gemiddelde tot topkwaliteit gebruiken exact hetzelfde materiaal voor de zeem. Ze krijgen andere namen, maar het zijn gewoon dezelfde stukken zeem. Geen probleem want de zemen die verkocht worden zijn goed, maar Megmeiser wil ze naar het volgende niveau tillen met hun nieuwe bibs.
Na uitgebreid onderzoek van de bestaande markt vond Megmeister dat er eigenlijk weinig verschil was tussen high-end en mid-end zemen. Daarnaast kwam uit de data naar voren dat er nog veel te verbeteren viel. Op basis hiervan zijn ze gaan kijken naar ‘vering’ in andere industrieën zoals bijvoorbeeld bij auto’s en vliegtuigen. Uiteindelijk wisten ze dat ze, om een nieuw niveau van comfort te creëren, hun eigen stof met ingebouwde dempingseigenschappen moesten ontwikkelen, vergelijkbaar met de vering van auto’s.
Waarom hebben we naar autovering gekeken? Daar spelen twee krachten: vering en demping. De vering zorgt dat het wiel op en neer kan gaan om hobbels in de weg ‘glad’ te maken en de demping zorgt ervoor dat als de vering ingedrukt wordt deze niet gelijk terug schiet en het wiel los komt van de weg. Dit concept waarbij vering en demping nauwkeurig afgesteld zijn voor optimaal resultaat hebben we in de zeem van onze nieuwe bibshort ingebouwd.
– Jos Ruiterman, Megmeister –
Traditionele zemen hebben wel de demping die de klappen opvangt vanuit het zadel, maar missen de vering. Bij langdurige druk wordt alle lucht namelijk uit een zeem geperst en verliest het zijn dempende werking. Megmeister’s Warp Aero Suspension (WAS) Systeem heeft die vering wel waardoor demping hetzelfde blijft. Hoe lang je ook op je zadel zit.
We hebben dit concept onderworpen aan dezelfde tests als waar we de concurrentie mee getest hebben en de resultaten zijn verbluffend. Megmeister’s 3D WAS systeem zorgt gemiddeld voor 40% betere drukverdeling dan de beste zemen die we getest hebben.
Megmeister’s L8 bibshort is nu verkrijgbaar in de Benelux.
Voor meer informatie klik je op:
https://eu.megmeister.com/