Daar waar de Giant Revolt afgelopen jaar alleen nog in carbon te verkrijgen was, is deze lijn nu uitgebreid met een hoogwaardige aluminium versie wat gravel rijden toegankelijker maakt voor meer rijders.
De Revolt gravel modellen van Giant werden vorig jaar geïntroduceerd. Het aanbod bestond aanvankelijk uit Advanced modellen, met op gravel racing gerichte carbon frames. Dit jaar wordt de Revolt-familie verderuitgebreid. Naast het onlangs gelanceerde Revolt Advanced Pro topmodel wordt de range verder uitgebreid met de nieuwe Revolt serie. Deze modellen hebben een ALUXX aluminium frame en zijn voorzien van veel van de technologieën die ook in de carbon modellenworden toegepast. Door de nadruk op uitstekende rijeigenschappen en veelzijdigheid zijn deze modellen bijzonder interessant voor rijders die zoeken naar één fiets om zowel op de weg als in gravel en dirt te rijden.
In de Benelux biedt Giant twee modellen aan:
De Revolt 0 (consumentenadviesprijs: 1.599 euro) en Revolt 1 (consumentenadviesprijs: 1.299 euro).
In navolging van de Revolt Advanced, die met het Giant Factory Off-Road Team werd ontwikkeld voor lange afstand gravel races zoals Dirty Kanza 200, heeft de nieuwe Revolt soortgelijke gravel-specifieke geometrieen features, maar nu uitgevoerd met een robuust en hoogwaardig aluminium frame.
Naast het ALUXX aluminium frame is de Revolt voorzien van innovatieve technologieën die de fiets breed inzetbaar maken. De D-Fuse zadelpen is ontwikkeld met een karakteristieke D-vormige buisvorm, waarbij de achterzijdevan de buis is afgeplat. Door de vorm en het gebruik van carbon levert deze zadelpen tot 12mm ‘veerweg’. Dit ontwerp verbetert de rijkwaliteit op ruiger terrein en minimaliseert vermoeidheid tijdens lange ritten.
De Revolt 0 en Revolt 1 modellen zijn tevens voorzien van het Contact XR D-Fuse stuur, waarbij ook gebruik gemaakt wordt van D-vormige buizen. Tests laten zien dat dit D-Fuse stuur 10 procent meer neerwaartsecompliance oplevert en 20 procent meer opwaartse stijfheid vergeleken met een conventioneel stuur met ronde buizen. In de praktijk betekent dit dat schokken en vibraties beter worden weg gefilterd, terwijl er tijdens sprints en beklimmingen waarbij je uithet zadel moet meer stijfheid voorhanden is. Het stuur biedt ook door de vorm extra comfort, met licht naar buiten staande drops en een backsweep van 5 graden.
Aan de voorzijde zorgt de Advanced-grade composite voorvork met OverDrive stuurbuis er voor dat de ondergrond efficiënt wordt gladgestreken. Het frame en de vork zijn ontworpen voor brede banden (tot 45c) en schijfremmen.Alle Revolt modellen zijn standaard voorzien van Giant Tubeless System wielen en banden, met als voordeel een lagere rolweerstand, betere rijeigenschappen en minder kans op lek rijden.
Om de Revolt nog veelzijdiger te maken zijn alle modellen voorzien van geïntegreerde montagepunten voor dragers en spatborden. Zo kan de fiets eenvoudig aangepast worden naar ieders individuele rijstijl en voorkeur.
Voor meer informatie klik je op:
https://www.giant-bicycles.com/nl/showcase/revoltaluxx