GravelRacen.nl

Welkom op gravelracen.nl "Take a ride off the paved road".

Titanium van eigen bodem:"De Pilot Scram."
02-12-2019
Je hoeft geen compromis te sluiten met de Pilot Scram Gravelbike. De Scram! Ontworpen en gebouwd voor bikers die 's ochtends een paar extra scheppen gravel in hun Brinta gooien.

Pilot heeft geprobeerd om het beste van twee werelden samen te voegen en een gravelfiets te ontwerpen die net zo snel is als een racer en even behendig als een MTB.

De iets bredere voorvork en achterbrug bieden ruimte voor brede banden om op elk moment de gewenste controle over de fiets te houden. De natuurlijke dempende eigenschappen van titanium voegen een ongeëvenaarde soepelheid toe aan je rit. 

De Shimano GRX groep zorgt voor de stopkracht en het schakelgebeuren. En met een Pinion met riemaandrijving heb je er al helemaal geen omkijken meer aan.

Verdwalen in het bos is opeens niet zo erg meer. Je zit hooguit iets langer op je fiets en dat is met de Scram absoluut geen straf. Ben jij er klaar voor!?

De Scram is verkrijgbaar in de maten 51, 54, 57 en 60 cm.

De adviesprijs voor het Scram Frame bedraagt € 1999,-
De adviesprijs voor de complete fiets bedraagt € 3999,-

Voor meer informatie klik je op:
https://www.pilotcycles.com/frame-customize/scram-grx/


Sneak Peek: Pilot Scram Gravelracer

09-08-2019

Een titanium gravelracer van Nederlandse bodem? Toen we hier lucht van kregen besloten om via het kelderraampje van Pilot naar binnen te sluipen en na een paar snelle foto's weer weg te wezen.

Uiteraard niet voordat we een bak koffie achter de kiezen en een leuk gesprek met Pieter en Gerjo van Pilot Cycles uit Nuenen hebben gemaakt.

De Pilot Scram zoals deze in de showroom staat te blinken, want dat doen titanium bikes namelijk als geen ander,  is opgebouwd met onderander een Lauf voorvork, Pinion gearbox en Gates riemaandrijving. Eigenlijk de meest uitgebreidde versie die je kunt krijgen.

Qua hoeken en maten is het nog even wachten op het officiele persbericht maar dikke 50 mm gravelbanden in de maat 29" zou geen probleem moeten zijn. En dat is alleen maar goed want smaller monteren kan altijd

Tijdens het gesprek valt mijn oog op de Pinion shifter. Deze wordt namelijk gespleten op het stuur gemonteerd. En dat werkt volgens de heren prima. Nu kun je bij Pilot alle kanten op en de Scram komt voor de liefhebbers van kettingen ook met een gewone trapas

De Lauf voorvork, je houdt er van of niet, is en blijft een aparte verschijning tijdens het gravellen maar misstaat niet op deze bike. Zoals verteld is dit de dikste uitvoering van de bike en een starre carbon of titanium vork behoort straks ook tot de mogelijkheden.

Meer informatie kunnen we tot op heden niet geven maar zodra het volledige persbericht vrijgegeven is zal deze op de voorpagina te vinden zijn.
Stay tuned!